Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

Partnerzy: Budownictwo | Blog o pompach | Blog o pompach zatapialnych | centrumpomp.pl | e-artykuly.com |

Poprzedni temat :: Następny temat
BRIGGS STRATTON 10 HP - Parę pyt związanych z silnikiem
Autor Wiadomość
tomek22275 

Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 18
Wysłany: 16 Listopad 2012, 15:54   BRIGGS STRATTON 10 HP - Parę pyt związanych z silnikiem

Witam, mój stary traktorek zaczął cierpieć na wyciek oleju w silniku. Myślałem że naprawa nie będzie jakimś dużym problemem a po odkręceniu miski olejowej uległem zaskoczeniu, ponieważ nie do końca rozumiem jaką zasade działania mają poszczególne części. Z wykształcenia jestem mechanikiem samochodowym i w autach ciężko spotkać taką konstrukcję smarowania. Do rzeczy: Do trybu wałka rozrządu, dołączone jest coś, co działa na zasadzi pompy olejowej w silniku, czyli taki plastikowy tryb(kolor ZIELONY na obrazku), który rozrzuca olej po silniku. Z tym że do tego trybu idzie taka dźwignia mechaniczna(kolor CZERWONY), którą załączamy poprzez dodanie gazu. Tryb się kręci cały czas, a dodawając gazu, rozpychamy takie specyficzne blaszki które przymocowane są tuż przed trybem doczytałem że jest to regulator obrotów ale chciałbym się do końca dowiedzieć jak do wszystko działa. Druga sprawa(kolor NIEBIESKI na obrazku), to taka, że jest tam coś na zasadzie przeciwwagi, ale czy to ma za zadanie tylko tłumić drgania? Mam nadzieje że w miarę logicznie wszystko napisałem i myslę że ktoś kto rozbierał taki silnik będzie wiedział o co chodzi. Czekam na odpowiedź, z góry dzięki. Dokładniejsze zdj mogę wysłać na e-mail.
Wyciek jest z tej dźwigni łapy co idzie do regulatora obrotów i czy, czy ta tulejka mąsięzna jest wyciągana? Jak to uszczelnić?

p bs.jpg
Plik ściągnięto 3607 raz(y) 128,75 KB

 
jerzyk 
jerzyk

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1670
Skąd: kowary
Wysłany: 16 Listopad 2012, 16:16