Wysłany: 18 Maj 2013, 14:46 [Użytkowanie] Inwestycja w silnik
Mam pytanie do Was co myślicie o inwestycji w silnik B&S Vanguard 16 HP
Posiadam kosiarkę traktorek z tym silnikiem i problem w tym, że silnik ma już troszkę przejechane, chciałbym go w jakimś stopniu odświeżyć. Przy większej trawie zaczyna poddymiać dość mocno, jak również przy odpalaniu pojawia się kupa czarnego dymu.
Od czego zacząć? W co zainwestować - rozebrać głowicę, sprawdzić tłoki, pierścienie?
Jak to widzicie..?
Czytałem forum, ale nie znalazłem podobnego tematu. Zazwyczaj była inwestycja w silnik jak już uległ uszkodzeniu.
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 837 Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18 Maj 2013, 17:39
Wstępnie proponowałbym za pomocą mikro kamerki zajrzeć do wnętrza przez otwór świecy i sprawdzić stan tulei bo rozbierać tylko po to żeby zweryfikować to nie ma sensu.
Jeśli nie ma progu na cylindrach to wymiana pierścieni ma sens, do tego głowice zrobić i uszczelniacze i powinno być OK
Ostatnio zmieniony przez dolek 18 Maj 2013, 22:15, w całości zmieniany 1 raz
Gdzie zaopatrzyć się w części do silników B&S..? Chodzi mi głownie o cenę, aby kupić wszystko co będzie potrzebne za rozsądną sumę.
Polecacie konkretnego sprzedawcę..?
Gdzie mógłbym znaleźć dane na temat tych silników..? Może istnieje książką (instrukcja) która przedstawia budowę tego typu silników?
troku
Imię: Andrzej Pomógł: 109 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 2366 Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 19 Maj 2013, 19:21
Co do cen to rozsądne są lecz zależy jak się na to patrzy
Podaj model typ i kod silnika i które numery części chcesz znać a podam
cylinder ok 1740 zł
tłok ok 360 zł szt.
pierścienie ok 360 zł komplet na 1 tłok
masz kwotę ok 3200
proponuję nowy silnik mam w ofercie silniki dwucylindrowe
22 hp 3340 zł
25 hp 3360 zł
27 hp 3420 zł
krzychu1 Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 147
Wysłany: 24 Lipiec 2013, 12:16
Dop przeczytałem ten temat,
Pierwsza sprawa dymieni na czarno oznacza zbyt dużo paliwa!! a nie zużycie silnika, proponuje wymiane filtra pow i sprawdzenie gaźnika.
Osobiscie miałem taki problem ze silnik chodził normalnie a nagle zaczoł dymić na czarno i godusiło samego nie mówiąc o właczneiu nooży, pozdjeciu filrta silnik ożył , po wymianie na nowy chodzi do tej pory.
Zużyty silnik biorący olej dymi na niebiesko
Dobry silnik z neisparwnym gaxnikiem ew z zabrudzonym filtrem dymi na czarno
troku
Imię: Andrzej Pomógł: 109 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 2366 Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 24 Lipiec 2013, 18:10
Krzysztof zgadzam się z tobą zbyt duża dawka paliwa dochodzi do cylindra, trzeba sprawdzić bądź wyregulować gaźnik.
Faktycznie zużyty silnik powinien dymić na niebiesko. Jesli dymi na czarno świadczy to o zbyt bogatej mieszance paliwowej. Lepiej dobrze to zdiagnozuj bo ceny, które przedstawił jerzyk świadczą o tym, że nie opłaca się remontować tego silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum