witam, mam problem z moja kosiarka (prawie nowa, zakupiona w tym roku) B&S 500 series. Otoz od czasu do czasu podzczas koszenia silnik spada z obrotow i obroty faluja, widac jak rusza sie te ciegno ktore idzie do silnika. zaznaczone na zdjeciu. Zdarza sie to raz czesto raz rzadziej, nie raz kosze 15 min kosiarka chodzi super rowne obroty az tu nagle sie tak dzieje, i po chwili znowu wchodzi na normalne obroty. a nie raz po 3 min od odpalenia tak sie dzieje. Zawsze po tym falowaniu obrotami sama wchodzi na rowne obroty. Kosiarka zachowuje sie podobne jak w tym filmiku (gaznik mam inny, z jedna sprezynka)
http://www.youtube.com/watch?v=G2RmAsmZDgo
4095306800_1368212491.jpg
Plik ściągnięto 13171 raz(y) 516,3 KB
troku
Imię: Andrzej Pomógł: 109 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 2366 Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 06:12
Ten typ tak ma, jest to kwestia ostrzejszych norm emisji spalin i producenci musieli wprowadzić, przez to silniki muszą pracować na uboższej mieszance.
ale ja chcialem sie dowiedziec jak mozna to naprawic, a nie ze ten typ tak ma. jakos wczesniej chodzila równo bez zadnych spadajacych obrotow itp
Ostatnio zmieniony przez marcinek118 5 Wrzesień 2013, 10:33, w całości zmieniany 2 razy
conri Pomógł: 31 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 812
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 12:02
Skoro kupiona w tym roku - to na gwarancji pewnie jest. Więc w czym problem?
Być może straciła szczelność w połaczeniu gażnk -silnik. Zasysa "fałszywe"powetrze. Po rozgrzanu wzrasta efekt.
yyy juz wole sam naprawic i wydac kase niz oddawac na gwarancje ktora "niby" jest, a wiadomo jak z tymi gwarancjami jak kupi sie sprzet w castoramie. Juz mialem nie raz doswiadczenie z takimi gwarancjami z pila i kosiarka. Ze wrocila nie naprawiona bo gwarancja niby tego nie obejmuje. jak zasysa powietrze to jak ?? Uszczelka pod gaznikiem, albo membrana ?
conri Pomógł: 31 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 812
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 12:34
Skoro potrafisz naprawić to pytania zbędne:)
Wymieniacz czy naprawiacz??? :)
Ostatnio zmieniony przez conri 5 Wrzesień 2013, 12:35, w całości zmieniany 1 raz
jejuu, byc moze i potrafie naprawic jak znal bym przyczyne. naprawiacz i wymieniacz w jednym ;d a swieca moze byc przyczyna ?? Bo jest zolta iskra, a powinna byc raczej niebieska
troku
Imię: Andrzej Pomógł: 109 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 2366 Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 12 Wrzesień 2013, 07:22
Jeżeli zdemontujesz f. Powietrza to zawsze będzie falować,
Wyczyść go daj łyżkę oleju i równomiernie po nim rozprowadź,
Przeczyść zbiornik paliwa i gaźnik powinno pomóc.
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 837 Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12 Wrzesień 2013, 18:31
Trzeba wymienic membrane, przeczyścić gazniora i filtr powietrza jeżeli nie pomoże to jeszcze dotrzeć płaszczyzne gażnika.
krzychu1 Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 147
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 19:35
Późno bo niezaglądałem tu.
Płąszczyzne to se mozna dotzrec ale w głowicy.
Silnik falować enipowinien żaden.
To są trak prymitywne gaźniki i silniki ze byle co i będa tak chodizły.
Wysarczy żle skręcić gaźnik i membrana sie spiedzieli, Brigsa silnika powiny kazdechodzić be z filtra dobzre i równo. CZeść TEcumseh-ów jest taką ze bez filtra tylko zapalą.
Proponował bymw takich prezypadkach sprawdzić dokreccenie krućca dolotowego i świece. Świeca w tych serriahc silników jest ważna , jak jest słaba to tak sie dzieje( mimo ze na tej świecy np 625 bedzie chodził normalnie). Jak to jest OK to na 90% zpstaje membrana, są tak marnej jakosci ze zdaża sie wymieniać dwie odrazu bo pierwszapo paru minutach sie spierdzieli.
markab.com.pl
Imię: Marcin Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 602 Skąd: Rumia
Ja mam też problem z nierówną pracą na średnim zakresie (roboczym) obrotów w silniku B&S OHV Intek Edge 7.0, po dodaniu gazu na cięgnie na wysokie obroty pracuje równo. Zmiana filtra powietrza nic nie zmieniła - jest nowy. Gumka pompki startowej zauważyłem jest pęknięta. Czy to może być przyczyną czy trzeba czyścić gaźnik. Jak rozkręcić gaźnik (np. odstojnik czym to odkręcić) i co w nim sprawdzić jakby co?
intek.JPG
Plik ściągnięto 2940 raz(y) 105,64 KB
_________________ gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
troku
Imię: Andrzej Pomógł: 109 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 2366 Skąd: Poznań tel. 665 200 900
U MNIE BYŁA TO MEMBRANA W GAŹNIKU
PODOBNO SĄ DWIE PRZYCZYNY:
-POZOSTAWIONE PALIWO W ZBIORNIKU NA ZIMĘ
-PALIWO NIEWIADOMEGO POCHODZENIA
ODKĄD STOSUJĘ SIĘ DO TYCH ZASAD ZAPOMNIAŁEM O PROBLEMACH SILNIKA BRIGGSA
MEMBRANĘ KUPIĆ I WYMIENIĆ MOŻESZ SAM ALE TRZEBA JESZCZE WYREGULOWAĆ GAŹNIK A TEGO RACZEJ SAM NIE ZROBISZ
Witam.Grzechu 82, zacznijmy od wymiany trymera(czerwona gumka przy gaźniku). Następnie odkręć dwie śruby mocujące gaźnik (będzie ciężko, do jednej trudny dostęp) następnie odkręć osadnik zdemontuj pływak i zawór iglicowy wymyj i zamontuj.Jeżeli nie pomoże będziemy działać dalej
Witam, tak dokładnie. Z powodu uszkodzonego trymerka gaźnik zasysa fałszywe powietrze i mniejsza ilość paliwa podawanego do gaźnika. Co za tym idzie silnik zaczyna falować
Dzięki za odpowiedzi, też tak podejrzewałem ale wolę się zapytać zanim rozbiorę to co niekonieczne.
Musze się pochwalić: zreanimowałem silnik Tecumseh Futura E-73 do skutera Wolf Garten, tj zrobiłem szlif wału, nowy korbowód, nowe pierścienie nominał, poskładałem na nowych uszczelkach i chodzi :)
a skuterek jeździ i kosi :)
_________________ gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
Witam.Grzechu, w Twoim przypadku (modelu kosiarki) nie występują membrany pod gaźnikiem.Zacznijmy od wymiany sprężyny regulatora obrotów (przy gaźniku z długim wąsem) i regulacji linki gazu.
z poszanowaniem
Henry58
_________________ Henry58
leszek41 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 193
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 16:23
Jak ci pracuje na wysokich dobrze i płynnie to zapytam do czego ci średnie obroty ? :)
_________________ Najlepszy towar to ten którym się handluje!!!
Leszek twoja wypowiedź nic nie wnosi.
Henry, dzięki za kolejny trop...Silnik miał oryginalnie ustawione stałe obroty, nie mam linki gazu w tej kosiarce :) sprawdzę i ew. wymienię tą sprężynkę - rozumiem że ona reguluje obroty i odpowiada za ich utrzymanie pod obciążeniem... Czy ponadto gdzieś jeszcze te obroty się reguluje w tym silniku?
_________________ gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
Ostatnio zmieniony przez grzehu82 15 Styczeń 2014, 10:27, w całości zmieniany 1 raz
Wymieniłem tą sprężynkę regulatora obrotów na oryginał B&S Quantum (35 zł w serwisie) i jest OK. Wcześniej miałem taką dorabianą ale nie było dobrze nie szło wcelować się z naprężeniem - albo za nisko falował albo za wysokie obroty.
Dzięki za naprowadzenie na trop.
_________________ gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum