Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

Partnerzy: Budownictwo | Blog o pompach | Blog o pompach zatapialnych | centrumpomp.pl | e-artykuly.com |

Poprzedni temat :: Następny temat
Falujace obroty B&S
Autor Wiadomość
marcinek118 

Dołączyła: 11 Cze 2013
Posty: 4
Wysłany: 4 Wrzesień 2013, 19:45   Falujace obroty B&S

witam, mam problem z moja kosiarka (prawie nowa, zakupiona w tym roku) B&S 500 series. Otoz od czasu do czasu podzczas koszenia silnik spada z obrotow i obroty faluja, widac jak rusza sie te ciegno ktore idzie do silnika. zaznaczone na zdjeciu. Zdarza sie to raz czesto raz rzadziej, nie raz kosze 15 min kosiarka chodzi super rowne obroty az tu nagle sie tak dzieje, i po chwili znowu wchodzi na normalne obroty. a nie raz po 3 min od odpalenia tak sie dzieje. Zawsze po tym falowaniu obrotami sama wchodzi na rowne obroty. Kosiarka zachowuje sie podobne jak w tym filmiku (gaznik mam inny, z jedna sprezynka)
http://www.youtube.com/watch?v=G2RmAsmZDgo

4095306800_1368212491.jpg
Plik ściągnięto 13171 raz(y) 516,3 KB

 
troku 

Imię: Andrzej
Pomógł: 109 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 2366
Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 06:12   

Ten typ tak ma, jest to kwestia ostrzejszych norm emisji spalin i producenci musieli wprowadzić, przez to silniki muszą pracować na uboższej mieszance.
 
marcinek118 

Dołączyła: 11 Cze 2013
Posty: 4
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 10:23   

ale ja chcialem sie dowiedziec jak mozna to naprawic, a nie ze ten typ tak ma. jakos wczesniej chodzila równo bez zadnych spadajacych obrotow itp
Ostatnio zmieniony przez marcinek118 5 Wrzesień 2013, 10:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
conri 

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 812
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 12:02   

Skoro kupiona w tym roku - to na gwarancji pewnie jest. Więc w czym problem?
Być może straciła szczelność w połaczeniu gażnk -silnik. Zasysa "fałszywe"powetrze. Po rozgrzanu wzrasta efekt.
 
jerzyk 
jerzyk

Pomógł: 76 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1670
Skąd: kowary
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 12:31   

raczej bym obstawiał brudny gaźnik
 
marcinek118 

Dołączyła: 11 Cze 2013
Posty: 4
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 12:33   

yyy juz wole sam naprawic i wydac kase niz oddawac na gwarancje ktora "niby" jest, a wiadomo jak z tymi gwarancjami jak kupi sie sprzet w castoramie. Juz mialem nie raz doswiadczenie z takimi gwarancjami z pila i kosiarka. Ze wrocila nie naprawiona bo gwarancja niby tego nie obejmuje. jak zasysa powietrze to jak ?? Uszczelka pod gaznikiem, albo membrana ?
 
conri 

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 812
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 12:34   

Skoro potrafisz naprawić to pytania zbędne:)
Wymieniacz czy naprawiacz??? :)
Ostatnio zmieniony przez conri 5 Wrzesień 2013, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
marcinek118 

Dołączyła: 11 Cze 2013
Posty: 4
Wysłany: 5 Wrzesień 2013, 12:40   

jejuu, byc moze i potrafie naprawic jak znal bym przyczyne. naprawiacz i wymieniacz w jednym ;d a swieca moze byc przyczyna ?? Bo jest zolta iskra, a powinna byc raczej niebieska
 
troku 

Imię: Andrzej
Pomógł: 109 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 2366
Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 12 Wrzesień 2013, 07:22   

Jeżeli zdemontujesz f. Powietrza to zawsze będzie falować,
Wyczyść go daj łyżkę oleju i równomiernie po nim rozprowadź,
Przeczyść zbiornik paliwa i gaźnik powinno pomóc.
 
Toma 
Użytkownik Countax


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 59
Wysłany: 12 Wrzesień 2013, 09:29   

Tak jak pisze Troku, a przede wszystkim wyczyść gaźnik.
 
dolek 
sprzedawca serwisant

Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12 Wrzesień 2013, 18:31   

Trzeba wymienic membrane, przeczyścić gazniora i filtr powietrza jeżeli nie pomoże to jeszcze dotrzeć płaszczyzne gażnika.
 
krzychu1 

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 147
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 19:35   

Późno bo niezaglądałem tu.
Płąszczyzne to se mozna dotzrec ale w głowicy.
Silnik falować enipowinien żaden.
To są trak prymitywne gaźniki i silniki ze byle co i będa tak chodizły.
Wysarczy żle skręcić gaźnik i membrana sie spiedzieli, Brigsa silnika powiny kazdechodzić be z filtra dobzre i równo. CZeść TEcumseh-ów jest taką ze bez filtra tylko zapalą.
Proponował bymw takich prezypadkach sprawdzić dokreccenie krućca dolotowego i świece. Świeca w tych serriahc silników jest ważna , jak jest słaba to tak sie dzieje( mimo ze na tej świecy np 625 bedzie chodził normalnie). Jak to jest OK to na 90% zpstaje membrana, są tak marnej jakosci ze zdaża sie wymieniać dwie odrazu bo pierwszapo paru minutach sie spierdzieli.
 
markab.com.pl 

Imię: Marcin
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Rumia
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 11:28   

Ale o so chosi?
_________________
Pozdrawiam
M.
 
grzehu82 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 12:09   

Ja mam też problem z nierówną pracą na średnim zakresie (roboczym) obrotów w silniku B&S OHV Intek Edge 7.0, po dodaniu gazu na cięgnie na wysokie obroty pracuje równo. Zmiana filtra powietrza nic nie zmieniła - jest nowy. Gumka pompki startowej zauważyłem jest pęknięta. Czy to może być przyczyną czy trzeba czyścić gaźnik. Jak rozkręcić gaźnik (np. odstojnik czym to odkręcić) i co w nim sprawdzić jakby co?

intek.JPG
Plik ściągnięto 2940 raz(y) 105,64 KB

_________________
gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
 
 
troku 

Imię: Andrzej
Pomógł: 109 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 2366
Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 16 Grudzień 2013, 18:04   

najlepiej nasadkowym,
 
Sylwek 73 
Sylwek73

Imię: Sylwek
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 7
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 10:57   

U MNIE BYŁA TO MEMBRANA W GAŹNIKU
PODOBNO SĄ DWIE PRZYCZYNY:
-POZOSTAWIONE PALIWO W ZBIORNIKU NA ZIMĘ
-PALIWO NIEWIADOMEGO POCHODZENIA
ODKĄD STOSUJĘ SIĘ DO TYCH ZASAD ZAPOMNIAŁEM O PROBLEMACH SILNIKA BRIGGSA
MEMBRANĘ KUPIĆ I WYMIENIĆ MOŻESZ SAM ALE TRZEBA JESZCZE WYREGULOWAĆ GAŹNIK A TEGO RACZEJ SAM NIE ZROBISZ
 
Sylwek 73 
Sylwek73

Imię: Sylwek
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 7
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 11:02   

TEN POST DOTYCZY KOLEGI MARCINKA118
 
troku 

Imię: Andrzej
Pomógł: 109 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 2366
Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 18 Grudzień 2013, 17:53   

kolego ale pisz małymi literami plizzzz.
 
Henry58 
serwisant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 555
Skąd: skandynawia
Wysłany: 19 Grudzień 2013, 19:58   

Witam.Grzechu 82, zacznijmy od wymiany trymera(czerwona gumka przy gaźniku). Następnie odkręć dwie śruby mocujące gaźnik (będzie ciężko, do jednej trudny dostęp) następnie odkręć osadnik zdemontuj pływak i zawór iglicowy wymyj i zamontuj.Jeżeli nie pomoże będziemy działać dalej


z poszanowaniem

Henry58
_________________
Henry58
 
Sylwek 73 
Sylwek73

Imię: Sylwek
Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 7
Wysłany: 20 Grudzień 2013, 11:16   

Witam
Henry58 u mnie było podobnie. wymieniłem gumkę (pompkę) i do tej pory chodzi.
Czy o to Ci chodziło?
 
Henry58 
serwisant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 555
Skąd: skandynawia
Wysłany: 20 Grudzień 2013, 15:51   

Witam, tak dokładnie. Z powodu uszkodzonego trymerka gaźnik zasysa fałszywe powietrze i mniejsza ilość paliwa podawanego do gaźnika. Co za tym idzie silnik zaczyna falować
_________________
Henry58
 
grzehu82 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Grudzień 2013, 16:35   

Dzięki za odpowiedzi, też tak podejrzewałem ale wolę się zapytać zanim rozbiorę to co niekonieczne.
Musze się pochwalić: zreanimowałem silnik Tecumseh Futura E-73 do skutera Wolf Garten, tj zrobiłem szlif wału, nowy korbowód, nowe pierścienie nominał, poskładałem na nowych uszczelkach i chodzi :)
a skuterek jeździ i kosi :)
_________________
gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
 
 
grzehu82 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Styczeń 2014, 21:20   

Wymiana w B&S gumki primera (oryginał) nie pomogła, nie pomogło też przedmuchanie zaworu iglicowego :-( Co to może być innego ?
_________________
gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
 
 
Henry58 
serwisant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 555
Skąd: skandynawia
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 18:52   

Witam.Skoro nie pomogła wymiana trymera, wymień kpl.membran pod gaźnikiem.Będzie ok. :-)
_________________
Henry58
 
grzehu82 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 20:45   

Ok, a czy to jest ten zestaw? : http://www.fhukaktus.pl/s...tum-p-2485.html
_________________
gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
 
 
Henry58 
serwisant

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 555
Skąd: skandynawia
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 14:13   

Witam.Grzechu, w Twoim przypadku (modelu kosiarki) nie występują membrany pod gaźnikiem.Zacznijmy od wymiany sprężyny regulatora obrotów (przy gaźniku z długim wąsem) i regulacji linki gazu.
:->
z poszanowaniem

Henry58 :->
_________________
Henry58
 
leszek41 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 193
Wysłany: 12 Styczeń 2014, 16:23   

Jak ci pracuje na wysokich dobrze i płynnie to zapytam do czego ci średnie obroty ? :)
_________________
Najlepszy towar to ten którym się handluje!!!
 
grzehu82 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 10:12   

Leszek twoja wypowiedź nic nie wnosi.
Henry, dzięki za kolejny trop...Silnik miał oryginalnie ustawione stałe obroty, nie mam linki gazu w tej kosiarce :) sprawdzę i ew. wymienię tą sprężynkę - rozumiem że ona reguluje obroty i odpowiada za ich utrzymanie pod obciążeniem... Czy ponadto gdzieś jeszcze te obroty się reguluje w tym silniku?
_________________
gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
Ostatnio zmieniony przez grzehu82 15 Styczeń 2014, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grzehu82 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Maj 2014, 17:34   

Wymieniłem tą sprężynkę regulatora obrotów na oryginał B&S Quantum (35 zł w serwisie) i jest OK. Wcześniej miałem taką dorabianą ale nie było dobrze nie szło wcelować się z naprężeniem - albo za nisko falował albo za wysokie obroty.
Dzięki za naprowadzenie na trop.
_________________
gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
 
 
Google

Wysłany:    Reklama Google


 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum