ponczo12496 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 42
Wysłany: 15 Maj 2015, 15:11 Czyszczenie gaźnika B&S 4,5 km
Witam, niestety ale od jakiegoś czasu ta poczciwa jednostka zaczęła kopcić i nierówno pracować. Wszystko mniej więcej przebadałem i wymieniłem, została jedynie kwestia gaźnika. Mógłby mi ktoś krok po kroku napisać jak się zabrać do czyszczenia takiego gaźnika ? Oglądałem kilka filmów na YT, niestety są po angielsku i nie wszystko jestem w stanie zrozumieć. Z góry dziękuje za pomoc :)
troku
Imię: Andrzej Pomógł: 109 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 2366 Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 15 Maj 2015, 17:18
Proponuję zacząć od wymiany membrany pod gaźnikiem, ona jak jest wyeksploatowana podaje zbyt dużą dawkę paliwa i kosiarka kopci
ponczo12496 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 42
Wysłany: 15 Maj 2015, 17:21
Chodzi o te jak by dwie uszczelki ? One są w zestawie czy trzeba kupić oddzielnie ?
troku
Imię: Andrzej Pomógł: 109 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 2366 Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 15 Maj 2015, 17:23
kupujesz je w zestawie
ponczo12496 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 42
Wysłany: 15 Maj 2015, 17:26
Czy tą metalową powierzchnie po zdjęciu uszczelki trzeba jakoś przeczyścić ? Jeżeli tak to czym ?
ponczo12496 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 42
Wysłany: 28 Maj 2015, 19:07
Wymieniłem membranę i filtr. Silnik chodzi bardzo ładnie, może trochę za duże obroty, ale są moim zdaniem do przyjęcia. Kupując części twierdziłem, że posiadam kosiarkę z silnikiem 4,5 lecz okazało się, że to silnik z serii 500. Czy te membrany są takie same czy muszę wymienić na taką do 5 km ?. Druga sprawa, z kosiarki wydobywa się jakiś lekki dymek. Mogą to być resztki suchej trawy lub coś takiego ? Po trzecie, irytują mnie jeszcze dziwne dźwięki z tłumika. Co jakiś czas strzela jak motor typu chopper. Jest on mocno osmolony ponieważ kiedyś kosiarka była zalana zbyt długą ilością oleju. Proszę o odpowiedzi i dziękuje za pomoc z gaźnikiem :)
Strzały w tumiku sa dopuszczalne w tym silniku (krótki układ wydechowy) - chyba ze to są strzały spowodowane przestawieniem zapłonu to wtedy nie, ale jeżeli z zapłonem wszystko jest ok to nie zwracaj na to uwagi.
ponczo12496 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 42
Wysłany: 28 Maj 2015, 21:11
arcz napisał/a:
Strzały w tumiku sa dopuszczalne w tym silniku (krótki układ wydechowy) - chyba ze to są strzały spowodowane przestawieniem zapłonu to wtedy nie, ale jeżeli z zapłonem wszystko jest ok to nie zwracaj na to uwagi.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy to strzały spowodowane zapłonem ? Ruszałem tylko gaźnik, mogło to coś zruszyć ?
zapłon przestawia sie po przez obciecie klina na kole zamachowym. Musiałbyś zdjąć rozrusznik, i zobaczyć czy koło zamachowe jest osadzone na tym właśnie klinie czy go scięło i lekko przesunęło. Stać się tak może jak np uderzyłeś w coś nożem podczas cięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum