Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

Partnerzy: Budownictwo | Blog o pompach | Blog o pompach zatapialnych | centrumpomp.pl | e-artykuly.com |

Poprzedni temat :: Następny temat
Grzeje sie silnik tecumseha vlv 60 - 6 koni
Autor Wiadomość
marcef 

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 21
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 11:39   Grzeje sie silnik tecumseha vlv 60 - 6 koni

Silnik przyszedł z remontu (wał korbowy , scięty klin, wymiana gaźnika na inny) i od tamtej pory niemiłosiernie sie grzeje ale do tego stopnia ze pali olej w silniku tzn po 4 godzinach koszena olej nadaje sie jako smoła do asfaltu. W trakcie pracy silnik dostaje tak wysokiej temperatury ze parzy mnie rama traktorka (nigdy tak nie było) a juz nie wspomne o samym silniku jaki jest gorący.
Moje podejrzenia :
1. Olej kupuje zawsze jeden - najtańszy i nie było z nim problemu zachowuje jeszcze kolor brązowy przy wymianie - bo filtry czyste. . Teraz po remoncie kupiłem olej drozszy z innej firmy - myślałem że bedzie lepszy również sae30 4t - jak doczytałem to mineralny .

2. Wymieniony gaźnik na inny od podobnej mocą i pojemnością jednostki powoduje większe zuzycie paliwa (pali ok 1,5 l/h zamiast 1,2litra ) i tym samym powoduje wyższe temp przy spalaniu mieszanki i przegrzewa silnik

3. Cholera wie co jeszcze.
Macie jakies pomysły ?
 
Trak 

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 105
Wysłany: 17 Wrzesień 2015, 14:26   

marcef napisał/a:
Silnik przyszedł z remontu (wał korbowy , scięty klin, wymiana gaźnika na inny)


Możesz to doprecyzować? Np. czy silnik był rozbierany i po co został wymieniony gaźnik?

Próbowałeś pytać "remontowca"?
_________________
widzę Chorągwicę
 
marcef 

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 21
Wysłany: 18 Wrzesień 2015, 06:51   

Trak napisał/a:


Możesz to doprecyzować? Np. czy silnik był rozbierany i po co został wymieniony gaźnik?

Próbowałeś pytać "remontowca"?


Oczywiście silnik był rozbierany bo rozleciał sie korbowód, i scieło klin. Oczywiście złożony rozrząd zgodnie ze znaczkami . Gaznik został wymieniony bo nie mogł sobie poradzić z odpaleniem na starym więc wpadł mu w ręce gażnik od quada 110cm3 i pasował otworami wiec go wstawił twierdząc że ma wieksze możliwości bo regulujesz obroty i skład mieszanki (zgodze sie z tym podejściem). Przy czym u mnie w silniku jest pojemność 200 cm3 .
Remontowiec twierdzi ze używam lichego oleju bo 9-11 zł za 0,6 l oleju (generalnie jest to półka cenowa Trawola) to wg niego nie nadaje sie do silników ten olej. Przy czym on preferuje oleje po 35-40 zł /l przy czym specjalizuje sie bardziej w quadach niz w kosiarkach stąd jego doświadczenia. Zakupłem zatem olej SAE30 4T po 18 zł (wiem wiem ze nie ceną tylko marką i parametrami powinienem sie kierować ale nie znam ani szczegółow ani producentów wiec mi została tylko cena)
Wg mnie może coś być z gaźnikiem który powoduje wyższe spalanie o 30 % ale nie wiem czy to że ma za dużo paliwa czy to że ma za duzo powietrza powoduje ze sie tak grzeje mocno. Jak sie okazuje gaznik jest od 110 poj a mój silinik ma 207 poj .
 
markab.com.pl 

Imię: Marcin
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Rumia
Wysłany: 18 Wrzesień 2015, 08:27   

A sprawdzaliście na jakich obrotach teraz pracuje silnik?

Wg mnie za kilka godzin czeka Cie kolejny remont bo wygląda na to, że silnik dostaje za dużo powietrza.
_________________
Pozdrawiam
M.
  
 
marcef 

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 21
Wysłany: 18 Wrzesień 2015, 08:43   

obrotami steruje ja, jak jade bez koszenia to tak delikatnie podwyższone , a jak kosze to wysokie , a jak gęsta wysoka trawa to na maxa . Ale wysokośc obrotów nie ma znaczenia bo silnik sie grzeje przy tych niskich tak samo jak przy wysokich.

Za dużo powietrza powiadasz ...... możliwe bo razem ze starym gażnikiem wyleciał tez stary filtr gąbkowy ok 10cmx10cm a nowy gaźnik ma filtr stożkowy (bo to od jakiegos quada jest konstrukcja) . Owszem próbowałem ten stożek wypełnić gąbką dla lepszej filtracji ale wtedy silnik gasł. Zdjąlem stożek i w jego miejsce przytknąłem gąbke i tez gaśnie.
 
Trak 

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 105
Wysłany: 18 Wrzesień 2015, 13:44   

No to skoro twierdzisz, że silnik został dobrze złożony, to trzeba powrócić do oryginalnego gaźnika i zdiagnozować, dlaczego z nim silnik nie współpracuje. To są dość proste w budowie gaźniki, a filtr powietrza do nich jest papierowy.
_________________
widzę Chorągwicę
 
marcef 

Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 21
Wysłany: 21 Wrzesień 2015, 06:32   

jak sie okazuje to masz rację. Pobawiłem sie ze starym gaźnikiem troche go uszczelniłem i jest ! - ruszyło . Pali spowrotem tyle co na początku - nawet wydaje mi sie ze coś mniej mi wyszło hihi. Olej wlałem taki sam "niedobry" który sie palił (przy gaźnikiu od quada)
Powrót do orginału rozwiązał problemy z grzaniem sie silnika i paleniem oleju , większym spalaniem, łatwiejszy rozruch. Jednak to co fabryka przewidziała to takie powinno być .
Dzięuję wszystkim za pomoc
zamykamy temat
 
Google

Wysłany:    Reklama Google


 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum