Witam. Od pewnego czasu mam problem z wyrzutem trawy do kosza. Na poczatku wszystko było ok, lecz po pewnym czasie - po wymianie noży tunel zaczął mi się często zapychać mimo że kosz był w połowie pełny. Kosze tym traktorkiem boisko gdzie trawa jest w miare niska ale wkurza mnie to że tak często się to dzieje. Mam 2 zestawy oryginalnych noży te co były i te co wysłali mi na zamianę (trochę się różnią - nie wiem czemu). Po pewnym czasie znowu założyłem te co już były wcześniej ale problem nie znikł. Tunel mam wyczyszczony na igłę i ten wirnik turbo star też. Nie wiem w czym wina i czekam na pomoc. Pozdrawiam
Trak Pomógł: 23 razy Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 105
Wysłany: 8 Marzec 2017, 18:18 Re: John Deere x305R
chwalek89 napisał/a:
Na poczatku wszystko było ok, lecz po pewnym czasie - po wymianie noży tunel zaczął mi się często zapychać mimo że kosz był w połowie pełny.
Twój opis sugeruje, iż:
1/ masz założone złe noże,
2/ noże są źle zamontowane.
Zwykle noże do wyrzutu montuje się z przesunięciem 90 stopni (prostopadle do siebie) i mają one solidnie odsadzone końcówki (łopaty). Sprawdź w sieci czy masz właściwe.
Przy okazji warto sprawdzić naciąg pasków i poprawną pracę wirnika turbo stara pod kątem ew. poślizgu.
Ok. Napewno sprawdzę pasek i te noże czy są prawidłowe. Mam jeszcze jedną prośbę jaki olej mogę lać jako zastępczy do tego john deree bo ten oryginalny to trochę drogi no i czy wogóle czy mogę lać jakiś inny ?
Pozdrawiam
W załącziku zdjęcie oleju jaki leje.
IMG_20170312_205136.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 1,33 MB
Trak Pomógł: 23 razy Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 105
Wysłany: 13 Marzec 2017, 14:30
Zawsze warto szukać tańszego zamiennika tym bardziej, że firma John Deere nie produkuje olejów, a jedynie zamawia w rafinerii olej o zadanych parametrach. Robią tak wszyscy znaczący producenci sprzętu ogrodniczego.
Fotka pokazuje, że JD zaleca do Twego silnika olej klasy lepkości 15W-40 i klasy jakości API CJ-4 SM/SL/SJ. Przy nowym silniku warto byłoby trzymać się i tej lepkości i tej jakości do czasu, aż przestanie być "nowy". Kto produkuje oleje tańsze niż ten Twój - szukaj w Orlenie, Lotosie, Shellu i in. producentach.
W przypadku "przechodzonych" silników ja stosuję olej 15W-40 Superol A o jakości API CB/SC. Leję go do wszystkich swoich 4-suwowych silników (Briggsy różne, NAC, UAZ), które mają za sobą sporo godzin pracy i nie narzekam (silniki również - przynajmniej nie dają znać o niezadowoleniu).
Temat zastosowania różnych olejów niekiedy podnosi temperaturę dyskusji na różnych forach. W temacie smarowania silników 4-suwowych jest ta dyskusja o tyle bezpieczniejszą, że mówimy o silnikach stosunkowo mało wysilonych, które mają większą tolerancję na różnice w jakości oleju. Moja praktyka potwierdza główną tezę:
"Brak oleju jest gorszy od zastosowania oleju gorszej jakości".
Chyba znalazłem przyczynę tego że tak mi się ten wyrzut trawy tak słabo działał. Niestety dopiero dzisiaj to znalazłem. Jednak trzeba dużo czytać na temat tego co się ma. Poprostu wyleciał mi ten wężyk o którym nie miałem pojęcia i to chyba jest przyczyna moich problemów, przynajmniej tak mi się wydaje.
INTELIGENTNE DZIAŁANIE AGREGATU KOSZĄCEGO
- Inteligentne działanie agregatu koszącego
- Gdy zbiornik na skoszoną trawę zapełni się, na tablicy przyrządów zaświeci się kontrolka „hopper full” (zbiornik na skoszoną trawę pełny) i wał obioru mocy (WOM) rozłączy się automatycznie.
- Punkt przyłączenia czujnika ciśnieniowego znajduje się obok dolnego końca zsuwni trawy.
- Gdy zbiornik skoszonej trawy jest pełen i przepływ powietrza się zmniejsza, przełącznik wyczuwa wyższe ciśnienie i włącza kontrolkę „hopper full” (zbiornik na skoszoną trawę pełny), po czym wyłącza elektryczny WOM.
- Operator nie może obejść wyłączania WOM.
Układ zmniejsza ryzyko zablokowania systemu zbierającego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum