Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

Partnerzy: Budownictwo | Blog o pompach | Blog o pompach zatapialnych | centrumpomp.pl | e-artykuly.com |

Poprzedni temat :: Następny temat
[Awaria] Wyrwany silnik
Autor Wiadomość
pst25 

Imię: Piotr
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 29
Wysłany: 7 Maj 2011, 21:41   [Awaria] Wyrwany silnik

Witam wszystkich.
Posiadam kosiarkę jak na zdjęciu. Ma ona 6 lat. Została kupiona w markecie. Dużo nią kosiłem. Jednak blacha chyba słaba jest i silnik wyrwany został. Kółka też mają luzy. Zastanawiam się co zrobić. Spawać wszystko, czy może jest sama wytłoczona blacha w dobrej cenie ?

P5070103.JPG
Plik ściągnięto 93 raz(y) 657,7 KB

P5070092.JPG
Plik ściągnięto 94 raz(y) 671,14 KB

P5070091.JPG
Plik ściągnięto 89 raz(y) 634,64 KB

P5070088.JPG
Plik ściągnięto 90 raz(y) 676,26 KB

 
troku 

Imię: Andrzej
Pomógł: 109 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 2366
Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 9 Maj 2011, 18:57   

Zadzwoń do firmy Krysiak w baranowie oni maja serwis i części do megagroup 61 650 75 34
 
luke-z 
luke-z

Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 236
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 9 Maj 2011, 20:38   

Jeśli masz smykałkę do napraw, dasz rade zrobić to sam.
Polecałbym pierścień z blachy "3" który przyspawasz punktowo do zdrowych miejsc, a w nim osadzić silnik.
Taka reperaturka przeżyje silnik, nawet nowy.
_________________
ASFALT to rodzaj nawierzchni. W Polsce rzadko występujący i w niewielkiej ilości, głównie między dziurami w drodze.
 
pst25 

Imię: Piotr
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 29
Wysłany: 12 Maj 2011, 10:16   

Przyspawać od spodu czy lepiej od góry ? Obawiam się, czy nóż wtedy nie będzie haczył ?
 
luke-z 
luke-z

Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 236
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 13 Maj 2011, 22:30   

Nie powinien haczyć jeśli przyspawasz od spodu, jednak warto to sprawdzić. Ja osobiście przyspawałbym jednak od góry. To że silnik będzie wyżej o 3mm, nie powinny mieć wielkiego wpływu na pracę kosiarki.
_________________
ASFALT to rodzaj nawierzchni. W Polsce rzadko występujący i w niewielkiej ilości, głównie między dziurami w drodze.
 
troku 

Imię: Andrzej
Pomógł: 109 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 2366
Skąd: Poznań tel. 665 200 900
Wysłany: 14 Maj 2011, 00:27   

Ja jednak nie proponuję spawania i dorabiania pierścienia, ponieważ i tak będzie przyspawana punktowo i dodatkowo po podniesieniu silnika będzie się sypać trawa przez przerwy między obudową a silnikiem zapychając kanały i żeberka odpowiedzialne za chłodzenie silnika, jak już to można wzmocnić np podkładkami przyspawać je od dołu deck'a podspawać wyrwane otwory, lub dla pewności wszystkie tak zrobić.
 
luke-z 
luke-z

Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 236
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 15 Maj 2011, 14:34   

Możesz zrobić jak sygeruje Troku. W moim sposobie wolne przestrzenie można uzupełnić choćby silikonem i wtedy trawa nie będzie się przedostawać. Wybór należy do ciebie ;) Czasem na Alledrogo, można kupić za rozsądne pieniądze sam korpus.
_________________
ASFALT to rodzaj nawierzchni. W Polsce rzadko występujący i w niewielkiej ilości, głównie między dziurami w drodze.
 
dolek 
sprzedawca serwisant

Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16 Maj 2011, 10:24   

Jak już to musisz spawać od strony noża a nie od góry. Ogólnie naprawa średnio opłacalna bo sądzę żę skoro ci wyrwało silnik to musiał ci konkretnie przegnić wózek i to raczej nie tylko w tym miejscu gdzie montuje się silnik. Nawet jak pospawasz to wypadałoby porządnie zabezpieczyć całość przed korozją, i potem prysnąć np: antykorozyjną
 
pst25 

Imię: Piotr
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 29
Wysłany: 16 Maj 2011, 12:39   

Myślałem duży kawał blachy przyspawać by wszystkie śruby załapało i w tym zrobić dziurę. Wszystko zakleić i zaspawać ? Blacha jak dla mnie jest bardziej zmęczona niż zgniła.
 
grzehu82 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 22:03   

Miałem identyczna kosiarke z Nomi z 5km Tecumsehem i ten sam problem. Ta laweta to nieporozumienie - gnie się na każdej nierówności. Pękła w 2 sezonie - ja nic nie spawałem tylko wypier.... na złom bo dysponowałem laweta alumniową od starej i na niej pracowałem kolejne 4 lata po czym silnik się skończył (laweta ma sie wciaz dobrze). Jak masz silnik dobry to szukaj używanej lawety najlepiej alu, jak jest lichy to spawaj ale od spodu i tak aby zachować przerwy między kołnierzem miski silnika bo inaczej przegrzejesz silnik.
_________________
gRZEHU
Wolf Garten Scoter SV4
Partner P53-825DWAR
Laweta Toro 483 + B&S 825
Homelite ST 385 i kawałek ogrodu
 
 
Google

Wysłany:    Reklama Google


 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum